Jednym z najtrudniejszych problemów, z jakimi musi się obecnie zmierzyć społeczeństwo europejskie , są nierówności
. Mimo że w ostatnich latach poziom dobrobytu i wydatków publicznych wzrastał w stałym tempie, nierówności również wydają się rosnąć.Unia Europejska
od dziesięcioleci próbuje walczyć z tym wyzwaniem. Mimo że podejmowane są działania i w niektórych sektorach i regionach widać zmiany, problem nadal wydaje się być silny. Rosnące nierówności stanowią zagrożenie dla wzrostu gospodarczego, demokracji i równych szans dla przyszłych pokoleń. Niekorzystna sytuacja społeczna i niepewność są w dużym stopniu dziedziczone, przy czym kluczową rolę odgrywa niski poziom wykształcenia zarówno rodziców, jak i dzieci.Poświęcając trochę czasu na zastanowienie się nad środowiskiem szkolnym
jako tym, czym ono naprawdę jest - małym społeczeństwem i pierwszym środowiskiem społecznym, z którym stykają się dzieci - możemy zrozumieć, dlaczego to właśnie tam może zaczynać się problem. Jednocześnie możemy zrozumieć, dlaczego to właśnie w tym miejscu należy podjąć najbardziej zdecydowane działania.W młodym wieku dzieci nie są w stanie odróżnić dobrego zachowania od złego, właściwego od niewłaściwego. Ich opinie kształtują się na podstawie tego, czego tam doświadczają. Dzieci, które nie są uczone w szkole i w domu, by nie dyskryminować, w końcu podporządkują się normie. Niestety, wiele domów, świadomie lub podświadomie, patronuje nierównościom
, zwłaszcza wobec osób z mniej uprzywilejowanych środowisk społecznych.Odwrócenie tej tendencji i zwiększenie mobilności społecznej poprzez znaczącą poprawę dostępu do edukacji i jej upowszechnienie w Europie, zgodnie z europejskimi filarami praw socjalnych
, jest bardzo ważne.Zaproszenie "Zwiększanie dostępu do edukacji i upowszechnianie edukacji w celu skorygowania nierówności
" w ramach programu finansowego "Horyzont 2020" dotyczy tego właśnie problemu. Oczekuje się, że wnioski, które zostaną złożone w ramach tego zaproszenia, będą miały ogromny wpływ na wszystkie lokalne społeczności.Działanie w zakresie badań naukowych i innowacji (RIA
) będzie wspierać rozwój i stosowanie skutecznych i wydajnych praktyk w celu odwrócenia nierówności, zwiększenia dostępu do wysokiej jakości edukacji dla grup defaworyzowanych, poprawy upowszechnienia kształcenia w zakresie kluczowych kompetencji, zmniejszenia wpływu niekorzystnej sytuacji społecznej, a tym samym zwiększenia społecznej mobilności w Europie.W ramach programu zostaną opracowane wyniki badań nad dostępem do edukacji i jej upowszechnianiem oraz sformułuje zalecenia dotyczące polityki zalecenia w podejściu międzysektorowym i z udziałem wielu zainteresowanych stron. Dostarczy najlepsze praktyki i nowe metodologie, które mogą być skalowalne i możliwe do powielenia przez inne projekty i zainteresowane strony. Działanie będzie wspierać przełamywanie silosów polityki i interwencji w kierunku większej współpracy współpracy między zainteresowanymi stronami.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 12 marcath2020 r. 17:00:00 czasu brukselskiego.
IED jest wielkim zwolennikiem edukacji. Poprzez naszą pracę
w sektorze edukacji, a także w środowisku integracji społecznej, zawsze staramy się promować równe szanse dla wszystkich.Mamy duże doświadczenie, które możemy zaoferować konsorcjum i chcemy znaleźć najlepszych partnerów do projektów w ramach programu Horyzont 2020.
Czy jesteś zainteresowany programem Horyzont 2020?
iED jest najlepszym partnerem dla Ciebie. Skontaktuj się z naszymi biurami już dziś i współpracuj z nami, aby uzyskać jak najbardziej udane wnioski w ramach programu Horyzont 2020.
Zostań naszym partnerem