Na całym świecie istnieją firmy, które oferują swoim pracownikom wyjątkowe i ekscytujące benefity. Google, na przykład, zapewnia swoim pracownikom darmowe posiłki (i lekcje gotowania!). Wyszukiwarkowy gigant ma również darmową siłownię, masażystę, a nawet "kapsuły dekompresyjne".
Podczas gdy wszystkie te dodatki brzmią miło - a darmowe jedzenie jest zawsze plusem - niekoniecznie są one tym, czego wykwalifikowani pracownicy naprawdę szukają, kiedy decydują się na pracę w danej firmie. Google nadal ma to dobrze (jak zwykle), oferując 80% pracy, 20% polityki gry dla swoich pracowników, aby cieszyć się swoimi hobby. Mają też świetną politykę urlopu macierzyńskiego/ojcowskiego, a nawet "świadczenie pośmiertne", które pozwala małżonkom pracowników Google nadal otrzymywać 50% ich wynagrodzenia w formie czeku przez 10 lat po śmierci współmałżonka.
Firmy takie jak Amazon, Yahoo!, Timberland i AOL również wskoczyły na pokład, aby zapewnić swoim pracownikom świadczenia, które motywują najlepszych pracowników do ubiegania się o pracę i utrzymują utalentowanych pracowników pod ręką.
Więc, które świadczenia powinny być oferowane przez Twoją firmę, aby przyciągnąć i zatrzymać największe talenty?
Dlaczego właściwe świadczenia są ważne?
Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć, dlaczego pracownicy są tak skoncentrowani na świadczeniach, na początek. Jeśli oferujesz konkurencyjną pensję, to powinno wystarczyć, prawda? Wrong. Pomyśl o tym, co chcesz dla swojej firmy i ustawić cele dla siebie. Większość firm chce stale rosnąć i rozwijać się, aby zobaczyć sukces. Używając celów SMART, możesz skutecznie dowiedzieć się, jak to wygląda i zdecydować, jak zamierzasz się tam dostać. Cele SMART są konkretne i można je zmierzyć. Jeśli chodzi o rekrutację nowych pracowników i zatrzymanie tych najlepszych, Twoje cele mogą obejmować oferowanie świadczeń, które przyciągają największe talenty, dzięki czemu Twoja firma pozostaje aktualna i wyprzedza konkurencję.
Oferowanie pracownikom odpowiednich świadczeń to świetny sposób na rekrutację nowych pracowników i zachęcenie ich do doświadczania najlepszego środowiska pracy z możliwych. Jeśli jesteś częścią konkurencyjnej branży, pakiet świadczeń może zrobić różnicę, jeśli chodzi o to, gdzie najbardziej wykwalifikowani pracownicy chcą pracować. W końcu, gdy masz najlepszych ludzi na pokładzie, Twoja firma korzysta i można zobaczyć wzrost zysku.
Czego naprawdę oczekują pracownicy?
Znalezienie właściwej równowagi pomiędzy świadczeniami jest bardzo ważne. Tak, rekompensata finansowa to świetny początek, a oferowanie konkurencyjnej pensji i opcji na akcje pracownicze może być atrakcyjne dla potencjalnych pracowników. Ale to zwykle nie wystarczy, aby zatrzymać ich na pokładzie, gdy inne firmy konkurują z Tobą oferując więcej.
Chodzi również o coś więcej niż darmowe przekąski.
To, czego naprawdę pragną pracownicy, to szansa na zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. Firmy mogą tu wziąć lekcję od Google'a z ich modelem 80/20. Dając pracownikom więcej czasu na robienie rzeczy, które lubią, mogą zmniejszyć stres, uczynić ich szczęśliwszymi i bardziej wydajnymi w pracy. Instalowanie wymyślnych ekspresów do kawy i wydawanie darmowych posiłków sprawia, że ludzie myślą, że chcesz, aby pracownicy byli w biurze przez cały czas, nie dając im przerwy. Niektóre firmy wprowadziły czterodniowy tydzień pracy, co, jak wykazano, obniża koszty, zwiększa zadowolenie pracowników oraz rekrutację i zatrzymanie w firmie.
Powinieneś również dać swoim pracownikom więcej szansy na bycie sobą w pracy. Może to oznaczać przyjęcie bardziej swobodnego stylu ubierania się lub pozwolenie pracownikom na przyprowadzanie swoich zwierząt do pracy w określone dni. Kiedy pracownicy czują się bardziej komfortowo i nie odczuwają presji, będą również mniej zestresowani.
Ludzie nie chcą również pozostawać w stagnacji. Zapewnienie możliwości rozwoju w ramach firmy to świetny sposób na przyciągnięcie nowych talentów i utrzymanie obecnych pracowników zainteresowanych i ciężko pracujących, aby osiągnąć swoje cele.
Jednym z przykładów tego typu korzyści jest uczenie się w miejscu pracy. Kształcenie w miejscu pracy staje się coraz bardziej popularne w całej Europie i jest skuteczne w pomaganiu pracownikom w doskonaleniu ich umiejętności, przy jednoczesnym zdobywaniu nowych, które mogą pomóc im w awansie w Twojej firmie.
Właściwe środowisko pracy jest równie ważne
Dla wielu osób odpowiednie środowisko pracy w firmie może być największym czynnikiem przyciągającym lub odrzucającym przy podejmowaniu decyzji o podjęciu pracy lub pozostaniu na danym stanowisku. Co to oznacza?
Przyjrzyj się ogólnej kulturze organizacyjnej swojej firmy. Jakie są podstawowe wartości Twojej firmy? Czy udzielasz się w organizacjach charytatywnych, czy masz jakieś inicjatywy środowiskowe lub społeczne, w których bierzesz udział? Ponieważ ludzie spędzają w pracy tak dużo czasu, chcą być częścią środowiska, które coś znaczy i atmosfery, która pokazuje troskę i zrozumienie dla swoich pracowników.
Równość płci jest niezwykle ważna w miejscu pracy i jest to coś, na co ludzie zwracają uwagę, gdy decydują, czy czują się dobrze w danej firmie, czy nie. Zapewnienie równych płac kobietom i mężczyznom, zapewnienie opieki nad dziećmi (lub pokrycie jej kosztów) oraz szkolenie menedżerów w zakresie równego traktowania wszystkich pracowników przyczyni się do stworzenia środowiska równości, które przyciągnie do Twojej firmy najlepszych mężczyzn i kobiety.
Środowisko, w którym mile widziani są pracownicy o różnej orientacji seksualnej, różnej rasy i w różnym wieku, jest również często bardzo atrakcyjne, jeśli chodzi o rekrutację i zatrzymywanie pracowników. Londyńska firma Ernst & Young oferuje takie same świadczenia dla partnerów tej samej płci, jak dla par przeciwnej płci, co stanowi ogromną zachętę dla szerszej puli talentów.
Zachęcające i wspierające środowisko pomoże również obecnym pracownikom pozostać w firmie. Pokazuje to, że naprawdę doceniasz to, co mają do zaoferowania, nawet jeśli są to stażyści, którzy mogą pracować w Twojej firmie w przyszłości. Oferowanie takich rzeczy jak profesjonalna orientacja w miejscu pracy może pokazać nowym pracownikom i stażystom, że jesteś gotów iść z nimi i pomóc im w nauce i rozwoju.
Oferując świadczenia pracownicze, które pokazują pracownikom, że o nich dbasz, są bardziej prawdopodobne, że dadzą Twojej firmie taką samą troskę w zamian. Oferowanie tak wielu korzyści może wydawać się nieco przerażające, szczególnie jeśli chodzi o dodatkowy czas wolny od pracy lub zachęcanie pracowników do wcześniejszego wyjścia i zabawy.
Ale dbanie o zadowolenie pracowników pozwoli im być produktywnymi w krótszym czasie. Chodzi o to, aby postawić ludzi na pierwszym miejscu, a swój biznes na drugim. Jeśli jesteś w stanie poluzować panowanie na tyle, aby to zrobić, nie tylko będzie w stanie zatrudnić najlepsze talenty, ale pracownicy będą wkładać pracę, aby Twoja firma odniosła sukces, ponieważ są wdzięczni za wszystko, co robisz.