1. Wprowadzenie do firmy
W tym miejscu można opisać wielkość, działy, wartości i kulturę firmy. Im mniej znana jest Twoja firma, tym więcej szczegółów powinieneś podać. Nie zapomnij zwrócić uwagi na korzyści, jakie oferuje Twoja firma.
2. Opisywanie możliwości szkolenia
Zawsze używaj języka uwzględniającego płeć.
3. Opis stanowiska szkoleniowego
Na podstawie profilu kwalifikacji opisz konkretne zadania i wymagania, a także związane z nimi przywileje i obowiązki.
4. Opis wymagań
W tym miejscu należy wymienić umiejętności zawodowe, osobiste i metodologiczne, których oczekuje się od przyszłych uczestników szkolenia. Należy rozróżnić kwalifikacje wymagane od kwalifikacji "nice-to-have". Jasne sformułowanie powinno wskazywać, czego tak naprawdę się oczekuje.
5. Korzyści, jakie oferuje firma
Podaj szczegóły dotyczące stypendium szkoleniowego i innych świadczeń oferowanych przez firmę. Omów możliwości zdobycia, awansu i dalszych szkoleń, a także modele czasu pracy, możliwości opieki nad dziećmi itp.
6. Kontakt z firmą
Podaj imię i nazwisko, funkcję, adres e-mail i numer telefonu osób kontaktowych, które są dostępne w celu udzielania odpowiedzi na pytania i przyjmowania zgłoszeń.
7. Informacje o procedurze składania wniosków
Należy podać szczegółowe informacje o formie (e-mail, online lub pocztą), terminach i dokumentach wymaganych do złożenia wniosku.
8. Wnioski
Możesz zachęcić specjalne grupy docelowe (np. dziewczęta, osoby niepełnosprawne) do złożenia aplikacji, zaznaczając, że ich zgłoszenia są pożądane. Zakończ ogłoszenie o pracy przyjaznym podsumowaniem.
Projekt "StartApp - Starting with Apprenticeship" wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w intensyfikacji ich zaangażowania w szkolenia w firmie. W tym celu projekt ten oferuje rozwiązania w zakresie rekrutacji młodych ludzi zainteresowanych szkoleniem w miejscu pracy. Nacisk kładzie się tu na metody pozyskiwania, selekcji i integracji stażystów w pierwszej fazie ich zatrudnienia w firmie.
Podręcznik "Znalezienie i zatrzymanie stażystów" jest przewodnikiem dla firm, które chcą, aby ich rekrutacja stażystów była w stanie sprostać obecnym wyzwaniom na rynku szkoleniowym. Prowadzi on czytelnika krok po kroku przez poszczególne etapy rekrutacji. Liczne wskazówki i instrukcje zapewniają skuteczne wdrożenie działań rekrutacyjnych w praktycznym środowisku biznesowym. Ujawnia nowe sposoby inspirowania młodych ludzi do kariery i pozyskiwania ich jako stażystów.