Forum Cedefop poświęcone definiowaniu i pisaniu efektów uczenia się będzie badać sposób, w jaki podejście do efektów uczenia się jest stosowane w początkowym kształceniu i szkoleniu zawodowym (IVET) w całej Europie. Będzie to pierwsze z serii wydarzeń, których celem jest otwarcie się na ciągły proces dzielenia się i uczenia w tym obszarze. PLF skupi się na następujących pytaniach:
- Jak definiowane i artykułowane są oczekiwania dotyczące efektów uczenia się?
- Jaka jest treść i profil zamierzonych efektów uczenia się?
- Kto jest zaangażowany w definiowanie i artykułowanie efektów uczenia się?
- Dlaczego wybrano konkretne podejście i w jakim stopniu jest ono osadzone w poszczególnych politykach edukacyjnych i/lub zatrudnienia?
Badania Cedefop pokazują, że nie ma jednego sposobu definiowania i stosowania efektów uczenia się, ale że coraz więcej doświadczeń i wiedzy jest obecnie generowanych na poziomie krajowym i sektorowym. Forum wykorzysta to doświadczenie i wiedzę oraz będzie dążyło do określenia głównych wyzwań i możliwości w tym obszarze. Wydarzenie skupi się na kwalifikacjach z początkowego kształcenia i szkolenia zawodowego (poziomy 3-4 EQF). Biorąc za punkt wyjścia krajowe standardy i/lub programy nauczania, forum zbada, jak zostały one zdefiniowane i opisane przy użyciu podejścia opartego na efektach uczenia się/kompetencji. Wykorzystane zostaną trzy konkretne przypadki kwalifikacji z sektora rzemiosła, przemysłu i usług:
- Hydraulik (Ogrzewanie i chłodzenie)
- Operator maszyn (CNC)
- Turystyka/ sprzedaż i usługi turystyczne.
Forum zgromadzi ekspertów i innych interesariuszy, w tym partnerów społecznych bezpośrednio zaangażowanych w definiowanie, pisanie i przegląd efektów uczenia się dla VET. To "praktyczne podejście" pozwala na świadomą wymianę doświadczeń, które mogą wnieść znaczną wartość do istniejących krajowych polityk i praktyk. Przed wydarzeniem Cedefop rozprowadzi materiały pomocnicze, odzwierciedlające badania porównawcze Cedefop w tej dziedzinie.
Pobierz
Jak czytamy na stronie Cedefop.