Z ostatniej chwili

Rząd tłumaczy, jak załatwić sprawę w urzędzie

Został uruchomiony projekt Obywatel, który ma nam zagwarantować, że łatwiej będzie załatwiać sprawy w urzędach. Chodzi o to, że zmieniona będzie linia komunikowania między urzędnikami a obywatelem. Program ma nam gwarantować, że komunikowanie się będzie proste i przyjazne.

 

Zgodnie z zaleceniami, które zostały przyjęte informacje przekazywane obecnie przez urzędników mają być proste, jasne i zrozumiałe dla każdego kto się w urzędzie pojawi. Jeśli chce się ten cel osiągnąć program Obywatel ma właśnie to zagwarantować. Podstawowym założeniem jest przygotowany specjalnie portal internetowy, gdzie będzie ponad 100 kart, które odnoszą się do usług obecnie najpopularniejszych. Między innymi mamy tam przygotowane sprawy z meldunkami, zasiłkami czy ślubami. Można realizować rejestrację pojazdów, sprawy związane z podatkami czy kwestiami odnoszącymi się do rehabilitacji.

 

Serwis jest częścią informatycznego projektu, na który udało się pozyskać w sumie ponad 236 mln złotych w ramach funduszy europejskich. Jeśli jakieś osoby będą wolały mieć kontakt bezpośredni z urzędnikiem to będzie również możliwość kontaktowania się przez specjalną infolinię. Dzwoniąc pod specjalne numery będziemy mogli dowiedzieć się jak można załatwić swoją sprawę. System na razie będzie działał w zakresie kancelarii premiera w ramach infolinii centralnej. W dalszej kolejności mają być przygotowywane kolejne numery dla ministerstw oraz urzędów wojewódzkich. Specjalna infolinia ruszyła także w ministerstwie Rozwoju. Potrzebne informacje uzyska się tam pod numer telefonu 222 500 135 w godzinach pracy urzędu.

 

W ramach projektu powstawać będą dwie publikacje wyjaśniające urzędnikom jak powinno się rozmawiać z obywatelami. Pierwsza sprawa to kwestia komunikacji pisemnej. Cel to przede wszystkim zachęcenie urzędników, by w pismach jakie będą wysyłane do obywateli posługiwali się prostym językiem wszystko po to, by każda osoba nawet bez wykształcenia wiedziała i rozumiała co w takim piśmie zostało jej dostarczone. Druga publikacja, która była przygotowywana to sprawa związana z rozpoznawaniem sygnałów od obywateli. Ta pozycja mówi o tym jak urzędy mają traktować informacje, które będą przysyłane w listach, petycjach czy skargach. Obie publikacje zostały przygotowane i udostępnione dla wszystkich na stronie internetowej, która prowadzona jest przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów i będzie stale uzupełniana o istotne informację dotyczące programów.

logo-footer

 

 

 

 

Często czytane

Wnioski unijne o dotacje – kilka etapów przygotowań. Cz. I
Unia dofinansowuje innowacje w Wieltonie
Kredyt na innowacje technologiczne

Świeże newsy branżowe

Rząd tłumaczy, jak załatwić sprawę w urzędzie
Pisanie wniosków unijnych: 10 kroków, o których trzeba pamiętać zanim...
Czy uzyskane dotacje z funduszy unijnych należy zwrócić?
© Copyright financialstrategy.pl 2016 All Rights Reserved.